Υποτροφίες για την Α΄ Λυκείου για το Σχολικό Έτος 2021 – 2022
Εναρμονισμένο με τη θεώρηση της εκπαίδευσης ως παροχής κινήτρων στο μαθητικό πληθυσμό, το εκπαιδευτήριο «Ευρωπαϊκό Πρότυπο» καλεί μαθητές και μαθήτριες που επιθυμούν να ενταχθούν στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας, στην Α Λυκείου, να διεκδικήσουν μία από τις 5 προκηρυσσόμενες υποτροφίες μείωσης διδάκτρων και πιο συγκεκριμένα:
- μια υποτροφία 100%
- μια υποτροφία 70%
- μια υποτροφία 50% και
- δύο υποτροφίες, 25% η καθεμία
Μέσω παροχής ανάλογων κινήτρων απώτερος στόχος του σχολείου μας είναι η κινητοποίηση του ενδιαφέροντος για ευγενή άμιλλα και ένταξη σε μια μαθητική ομάδα, αυτή της Α’ Λυκείου, με προοπτικές επίτευξης υψηλών ακαδημαϊκών στόχων και βίωσης μιας ξεχωριστής σχολικής εμπειρίας.
Ο σχεδιασμός μιας δοκιμασίας με σκοπό τη διεκδίκηση μιας υποτροφίας εγείρει ορισμένες αξιώσεις σχετικά με:
- την αξιοπιστία της δοκιμασίας
- την αποτελεσματικότητά της
- την λειτουργικότητά της
- την ανατροφοδοτική της επίδραση στον συμμετέχοντα/συμμετέχουσα σε αυτήν
Ο σχεδιασμός, λοιπόν, μιας δέσμης ζητουμένων οφείλει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, που αφορούν τόσο τον εκπαιδευτικό φορέα οργάνωσης της συγκεκριμένης δοκιμασίας όσο και τους μαθητές/τριες που λαμβάνουν μέρος σε αυτήν.
Με το παραπάνω σκεπτικό, η τυπολογία των ασκήσεων – δραστηριοτήτων στο μάθημα των Μαθηματικών και της Νεοελληνικής Γλώσσας σχεδιάστηκε στηριγμένη στις ακόλουθες αρχές:
- Αξιοπιστία: επιλογή θεμάτων, τα οποία εξασφαλίζουν ότι σε πιθανή μελλοντική μέτρηση υπό τις ίδιες συνθήκες δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα
- Εγκυρότητα δομής και περιεχομένου: κάθε επιμέρους ζητούμενο μετρά τη δεξιότητα ή τον συνδυασμό δεξιοτήτων που προτίθεται να μετρήσει
- Πρακτικότητα: δεν επιβάλλει παράλογες απαιτήσεις στο χρήστη, δύναται να ολοκληρωθεί εντός προβλεπόμενου χρονικού ορίου, ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία βαθμολόγησης
- Αυθεντικότητα: θέματα προσομοιωμένα σε ρεαλιστικές επικοινωνιακές περιστάσεις – ανάγκες επίλυσης προβλημάτων
- Διαφάνεια: παροχή πληροφοριών στους υποψήφιους, με δημοσιοποίηση των δεξιοτήτων που αναμένεται να αξιολογήσει και της τυπολογίας του εξεταστικού υλικού
- Αναδραστική επίδραση: άντληση πληροφοριών σχετικά με τις απόψεις των συμμετεχόντων σχετικά με την οργάνωση και τη χρησιμότητα της γλωσσικής δοκιμασίας, με εθελοντική συμμετοχή των υποψηφίων σε σύντομο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο
- Σταθερότητα – Ελαστικότητα: ευκαμψία εξεταστικών ερωτημάτων, χωρίς υπέρμετρη τυποποίηση και με περιθώρια αναπροσαρμογής, σε περίπτωση η πιλοτικής τους εφαρμογή υποδείξει σημεία διαφοροποίησης
- Δικαιότητα – Αμεροληψία: το εξεταστικό υλικό πρέπει να είναι δίκαιο απέναντι στους υποψηφίους, ανεξάρτητα από το φύλο, το γνωστικό υπόβαθρο, τη θρησκεία, το σεξουαλικό προσανατολισμό ή οποιοδήποτε άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό
- Διαδραστικότητα: ανάμεσα στους μαθητές/τριες που συμμετέχουν στη διεκδίκηση της υποτροφίας και της δοκιμασίας ως τυποποιημένης διαγωνιστικής διαδικασίας.
- Μέριμνα για την ισορροπημένη εφαρμογή του συνόλου των παραπάνω αρχών σχεδίασης
Σε συνέχεια της παραπάνω προκήρυξης ορίζουμε ως ημερομηνία εξέτασης για τη διεκδίκηση των υποτροφιών το Σάββατο, 24 Απριλίου 2021 από της 09:00 έως της 12:00, ημερομηνία κατά την οποία θα παρουσιαστεί συνολικά ο τρόπος λειτουργίας του Λυκείου ως προς τις παιδαγωγικές αρχές που το διέπουν, τη διδακτική μεθοδολογία και το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών του.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να συμπληρώστε την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας άμεσα ή μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο: 210-96 18 626