Εκπαιδευτικά βιβλία για την προδημοτική εκπαίδευση
Τα Μαθηματικά μου!: 1ο επίπεδο (3-5 ετών) – Β΄ Τεύχος
Συγγραφείς: Νατάσα Μπελίτσου, Καλλιόπη Μπερμπέρη, Στέλλα Πουσπουρίκα
Επιστημονική επιμέλεια: Γιώργος Καργιωτάκης
Εικονογράφηση: Ευτυχία Στυλιανέα
Επιμέλεια έκδοσης: Χριστίνα Νάζαρη
Γραφιστική επιμέλεια DTP: Ελληνοεκδοτικής, Δάφνη Κουλούρη
Σχεδίαση εξωφύλλου: Λαέρτης Βίλα
Πρώτη έκδοση: Ιούλιος 2023
Παρούσα έκδοση: Ιούλιος 2023
Κ.Ε.ΕΛ. 60/23
© Copyright: Δ.Β. ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.Ε.Ε. και Νατάσα Μπελίτσου, Καλλιόπη Μπερμπέρη, Στέλλα Πουσπουρίκα
Πρόλογος
Το παρόν τεύχος αποτελεί μέρος σειράς εκπαιδευτικών βιβλίων διαβαθμισμένης δυσκολίας, που έχει σχεδιαστεί και υλοποιηθεί σύμφωνα με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών του Ι.Ε.Π. για τα Μαθηματικά στην Προσχολική Εκπαίδευση και στο Δημοτικό.
Περιλαμβάνει περισσότερες από 90 δραστηριότητες –αυτόνομες, με εκφωνήσεις σε απλή και κατανοητή γλώσσα– που συνοδεύονται από λυμένα παραδείγματα. Το τεύχος οργανώνεται σε δισέλιδα κεφάλαια, καθένα από τα οποία υπηρετεί συγκεκριμένο μαθησιακό στόχο:
- αρίθμηση
- ανάγνωση και γραφή αριθμών
- νοερούς υπολογισμούς
- μετρήσεις (χρόνου, μήκους, επιφάνειας, βάρους)
- γεωμετρία
Τον στόχο κάθε κεφαλαίου φανερώνει ο ήρωας που απεικονίζεται πάνω δεξιά σε κάθε δισέλιδο.
Η σειρά Τα Μαθηματικά μου! δεν αποσκοπεί στην παροχή μεγάλου αριθμού ασκήσεων και στην ατέρμονη εξάσκηση, που μπορεί να αποβεί εξουθενωτική για το παιδί, αλλά στην ποιοτική μαθησιακή εμπλοκή του παιδιού με το υλικό.
Για περισσότερη και καλύτερη κατανόηση οι δραστηριότητες μπορούν να επαναληφθούν με εποπτικό υλικό (αντικείμενα), όπως περιγράφονται στο βιβλίο. Αυτό αφορά ιδίως τα παιδιά που μαθαίνουν κιναισθητικά περισσότερο παρά οπτικά.
Όταν ένα παιδί παρουσιάζει ιδιαίτερη κλίση στα Μαθηματικά, μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα τεύχος υψηλότερου επιπέδου από την ηλικία του. Αντίστοιχα, και το παιδί που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να ξεκινήσει από τα τεύχη που αντιστοιχούν στις δυνατότητές του, ανεξάρτητα από την ηλικία του. Σε κάθε περίπτωση το παιδί πρέπει να ξεκινά από το βιβλίο της σειράς του οποίου τις δραστηριότητες/ασκήσεις μπορεί να λύνει αυτόνομα.
Το εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο εντάσσεται το παρόν τεύχος έχει ως στόχο, αφενός, να προαγάγει την αυτονομία και αφετέρου, να συμβάλει όχι μόνο στην κατανόηση των μαθηματικών εννοιών αλλά και στην ανάπτυξη θετικής αυτοεικόνας στα Μαθηματικά.
Ειδικότερα, στόχος μας ως συγγραφέων, που προέκυψε από την εμπειρία μας σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, στη γενική και ειδική αγωγή, είναι μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων να καλλιεργήσουμε στους/ στις μαθητές/μαθήτριες την αγάπη για τα Μαθηματικά, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή τους στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και να παρέχουμε κίνητρα μάθησης και αυτοβελτίωσης μέσω των παραδειγμάτων και της διαχείρισης των λαθών.
Ο γονέας και ο εκπαιδευτικός μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να αξιοποιήσει στον μέγιστο βαθμό το βιβλίο και να αντιληφθεί τι πρέπει να κάνει σε κάθε δραστηριότητα δείχνοντάς του το λυμένο παράδειγμα ή διαβάζοντάς του την εκφώνηση. Τελικός στόχος είναι το παιδί να χρησιμοποιεί αυτόνομα το συγκεκριμένο υλικό.
Ελπίζουμε όλα τα παιδιά να ευχαριστηθούν το βιβλίο και να αγαπήσουν το ταξίδι στα Μαθηματικά!
Συμπληρώστε την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας.