Συνεργασία μαθητών – γονιών στο πλαίσιο χριστουγεννιάτικων βιωματικών δράσεων

Οι γονείς και τα παιδιά προσέγγισαν με διαθεματικό τρόπο τα χριστουγεννιάτικα έθιμα στην Ελλάδα και τον κόσμο (μέσα από τα Μαθηματικά, τη Γεωγραφία, τη Γλώσσα, την Ιστορία και τα Εικαστικά) στα μαθήματα “Ελληνικός Πολιτισμός“ και “Αειφόρο Σχολείο“.

Oι έφηβοι ενδιαφέρονται για τα βιβλία με λόγο στις εκδόσεις Καλέντη

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας, οι μαθητές συμμετείχαν στη δράση για την ανάπτυξη φιλαναγνωσίας, με επίσκεψη στις εκδόσεις Καλέντη. Περιηγήθηκαν από την ίδια την εκδότρια στον χώρο και αγόρασαν βιβλία για το μάθημα αλλά και για τον ελεύθερο χρόνο τους, με επιλογές που εξέπληξαν ακόμη και την εκδότρια! Η δράση επαναλαμβάνεται ανά τρίμηνο για…

Α Γυμνασίου: Αρχαία Ιστορία, Πρότζεκτ Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι

Στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας οι μαθητές διερεύνησαν τη σημασία και τη συμβολή της φιλοσοφίας του Ηράκλειτου, του Πυθαγόρα, του Δημόκριτου και του Θαλή του Μιλήσιου στην ανάπτυξη των θετικών επιστημών. Παρουσίασαν την εργασία τους και την αξιολόγησαν με κριτήρια, όπως η ικανότητα παρουσίασης, η κατάλληλη αξιοποίηση των πηγών και η διαχείριση του χρόνου. Όλοι…

Ανακοινώσεις για το Δημοτικό

Στις τάξεις Δ, Ε και Στ ξεκίνησε στο μάθημα της Ρητορικής η δράση “Συμβούλιο τάξης”. Μια φορά τον μήνα οι μαθητές σε ρόλους -στο πλαίσιο των οποίων αξιοποιούν όσα έχουν μάθει στο πρότζεκτ  “Ευ Ζην” και στη Ρητορική- συζητούν και λύνουν θέματα που τους απασχολούν, με παρουσία  εκπαιδευτικού στο ρόλο παρατηρητή. Στόχος είναι η ανάπτυξη…

Ευρωπαϊκό Πρότυπο – bazzar – παιδικά χωριά SOS

Τα χρήματα από το bazaar θα δοθούν στα παιδικά χωριά SOS, στη Βάρη. Οι μικροί μαθητές χάρηκαν με τη διαδικασία κατασκευής και το πνεύμα των Χριστουγέννων, με επίκεντρο την “προσφορά”, τα “δώρα” και το “μοίρασμα αγάπης και φροντίδας προς τους συνανθρώπους μας”.

Διαθεματική βιωματική προσέγγιση για την υγιεινή διατροφή: από το σιτάρι στο ψωμί

Οι μαθητές εξοικειώνονται από πολύ νωρίς και καθημερινά -στο μάθημα που γίνεται με βιωματικό τρόπο– με την έννοια της “προσωπικής ευημερίας”. Η γνωριμία με την υγιεινή διατροφή και τις ομάδες τροφίμων έγινε διαθεματικά. Τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν, έπαιξαν με παιχνίδια και κατασκευές, με βασικές έννοιες που αφορούσαν την διατροφή. Η διάρκεια της συγκεκριμένης θεματικής…

Ετυμολογία, Δ τάξη: οι 2 πιο αρχαίοι πολιτισμοί του κόσμου: ελληνικός και κινεζικός

Οι μαθητές διερεύνησαν τα χαρακτηριστικά της ελληνικής γλώσσας, κατά το πέρασμα των αιώνων. Αντίστοιχα, ενδιαφέρθηκαν για τα χαρακτηριστικά της κινεζικής γλώσσας. Παρακολούθησαν μια  “Κινέζα” μαθήτρια που ζει και αγαπά την Ελλάδα να απαντά στα ελληνικά και στα αγγλικά για όλα όσα ενδιαφέρθηκαν να μάθουν. Δύο βιωματικού τύπου μαθήματα με πολλή διάθεση, μεράκι και αγάπη για…

Πρότζεκτ Μαθήματα Ζωής

Το σχολείο είναι ανοιχτό τόσο στα κελεύσματα των καιρών όσο και στις ανάγκες της σχολικής κοινότητας. Στο ρευστό τοπίο που κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο, φωτεινά παραδείγματα ανθρώπων που χάραξαν ξεχωριστή πορεία ζωής με επιτυχίες και αποτελούν παράδειγμα για τους μαθητές μας θα έρθουν στις τάξεις να μιλήσουν για τις μικρές και μεγάλες στιγμές που τους…

Μαθαίνω πώς φυτρώνει ο σπόρος

ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ   Στο μάθημα Αειφόρο Σχολείο, τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν για τα φυτά και τα μέρη τους. Βιωματικά, προσέγγισαν την έννοια του φυτού και γνώρισαν φυτά που δίνουν καρπούς. Φύτεψαν και παρατήρησαν πώς μεγαλώνει  το πρώτο τους σποράκι. Στο Νηπιαγωγείο γίνονται μικροί ερευνητές  και ανακαλύπτουν καθημερινά τον τρόπο που μεγαλώνουν και αναπτύσσονται τα φυτά.  Το…