Εναρμονισμένο με τη θεώρηση της εκπαίδευσης ως παροχής κινήτρων στο μαθητικό πληθυσμό, το εκπαιδευτήριο «Ευρωπαϊκό Πρότυπο» καλεί μαθητές και μαθήτριες που επιθυμούν να ενταχθούν στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας, στην Α Λυκείου, να διεκδικήσουν μία από τις 5 προκηρυσσόμενες υποτροφίες μείωσης διδάκτρων και πιο συγκεκριμένα:
- μια υποτροφία 100%
- μια υποτροφία 70%
- μια υποτροφία 50% και
- δύο υποτροφίες, 25% η καθεμία
Μέσω παροχής ανάλογων κινήτρων απώτερος στόχος του σχολείου μας είναι η κινητοποίηση του ενδιαφέροντος για ευγενή άμιλλα και ένταξη σε μια μαθητική ομάδα, αυτή της Α Λυκείου, με προοπτικές επίτευξης υψηλών ακαδημαϊκών στόχων και βίωσης μιας ξεχωριστής σχολικής εμπειρίας.
Ο σχεδιασμός μιας δοκιμασίας με σκοπό τη διεκδίκηση μιας υποτροφίας εγείρει ορισμένες αξιώσεις σχετικά με α. την αξιοπιστία της δοκιμασίας, β. την αποτελεσματικότητά της, γ. την λειτουργικότητά της, δ. την ανατροφοδοτική της επίδραση στον συμμετέχοντα/συμμετέχουσα σε αυτήν. Ο σχεδιασμός, λοιπόν, μιας δέσμης ζητουμένων οφείλει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, που αφορούν τόσο τον εκπαιδευτικό φορέα οργάνωσης της συγκεκριμένης δοκιμασίας όσο και τους μαθητές/τριες που λαμβάνουν μέρος σε αυτήν.
Με το παραπάνω σκεπτικό, η τυπολογία των ασκήσεων – δραστηριοτήτων στο μάθημα των Μαθηματικών και της Νεοελληνικής Γλώσσας σχεδιάστηκε στηριγμένη στις ακόλουθες αρχές:
- Αξιοπιστία: επιλογή θεμάτων, τα οποία εξασφαλίζουν ότι σε πιθανή μελλοντική μέτρηση υπό τις ίδιες συνθήκες δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα
- Εγκυρότητα δομής και περιεχομένου: κάθε επιμέρους ζητούμενο μετρά τη δεξιότητα ή τον συνδυασμό δεξιοτήτων που προτίθεται να μετρήσει
- Πρακτικότητα: δεν επιβάλλει παράλογες απαιτήσεις στο χρήστη, δύναται να ολοκληρωθεί εντός προβλεπόμενου χρονικού ορίου, ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία βαθμολόγησης
- Αυθεντικότητα: θέματα προσομοιωμένα σε ρεαλιστικές επικοινωνιακές περιστάσεις – ανάγκες επίλυσης προβλημάτων
- Διαφάνεια: παροχή πληροφοριών στους υποψήφιους, με δημοσιοποίηση των δεξιοτήτων που αναμένεται να αξιολογήσει και της τυπολογίας του εξεταστικού υλικού
- Αναδραστικήεπίδραση: άντληση πληροφοριών σχετικά με τις απόψεις των συμμετεχόντων σχετικά με την οργάνωση και τη χρησιμότητα της γλωσσικής δοκιμασίας, με εθελοντική συμμετοχή των υποψηφίων σε σύντομο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο
- Σταθερότητα – Ελαστικότητα: ευκαμψία εξεταστικών ερωτημάτων, χωρίς υπέρμετρη τυποποίηση και με περιθώρια αναπροσαρμογής, σε περίπτωση η πιλοτικής τους εφαρμογή υποδείξει σημεία διαφοροποίησης
- Δικαιότητα– Αμεροληψία: το εξεταστικό υλικό πρέπει να είναι δίκαιο απέναντι στους υποψηφίους, ανεξάρτητα από το φύλο, το γνωστικό υπόβαθρο, τη θρησκεία, το σεξουαλικό προσανατολισμό ή οποιοδήποτε άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό
- Διαδραστικότητα: ανάμεσα στους μαθητές/τριεςπου συμμετέχουν στη διεκδίκηση της υποτροφίας και της δοκιμασίας ως τυποποιημένης διαγωνιστικής διαδικασίας.
- Μέριμνα για την ισορροπημένη εφαρμογή του συνόλου των παραπάνω αρχών σχεδίασης
Σε συνέχεια της παραπάνω προκήρυξης ορίζουμε ως ημερομηνία εξέτασης για τη διεκδίκηση των υποτροφιών το Σάββατο, 24 Απριλίου 2021, ημερομηνία κατά την οποία θα παρουσιαστεί συνολικά ο τρόπος λειτουργίας του Λυκείου ως προς τις παιδαγωγικές αρχές που το διέπουν, τη διδακτική μεθοδολογία και το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών του και την Κυριακή, 25 Απριλίου για τις υποτροφίες φοίητησης στη Α Γυμνασίου.
Σε περίπτωση αδυναμίας διά ζώσης διεκδίκησης των προκηρυσσόμενων ανωτέρω υποτροφιών, οι προγραμματισμένες ημερομηνίες θα μεταφερθούν για το Σάββατο, 22/5/2021 και την Κυριακή, 23/5/2021, για τους μαθητές της Α’ Λυκείου και της Α’ Γυμνασίου αντίστοιχα και για τα δύο Πρότυπα εκπαιδευτήριά μας (Πρότυπο Ελληνικού – Πρότυπο Πειραιά).
Για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα προκήρυξη υποτροφιών, τους όρους συμμετοχής και την εξεταζόμενη ύλη επικοινωνήστε με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο μέσω mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] ή τηλεφωνικά στο 210. 9618626 ή μπορείτε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα:
Νεοελληνική Γλώσσα - Ενδεικτικά θέματα Υποτροφιών_SFS (2)
Για να κατεβάστε το pdf αρχείο ή και να το εκτυπώσετε για την Νεοελληνική Γλώσσα, πατήστε εδώ.
Μαθηματικά-Ενδεικτικά-θέματα-Υποτροφιών_SFS-1
Για να κατεβάστε το pdf αρχείο ή και να το εκτυπώσετε για τα Μαθηματικά, πατήστε εδώ.
Σημείωση:
Το παρόν κείμενο περί αρχών σχεδιασμού στηρίχθηκε σε σημειώσεις αδημοσίευτου επιστημονικού άρθρου της κ. Ρουσουλιώτη https://qa.auth.gr/el/cv/thomaisr
Συμπληρωματική Bιβλιογραφία:
- Bachman, L. F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
- Council of Europe. (2001). Τhe Common European Framework of Reference for Languages : Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe.
- Council of Europe. (2018). Common European Framework of Reference for Languages : Learning, Teaching, Assessment. Companion Volum with new Descriptors.. Strasbourg: Council of Europe.
- Voskaki, R. & Rousouliotis, Th. (2017). Ο σχεδιασμός της μάθησης. Πρακτικά 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικτή & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, τ. 6, Center for the Greek Language.
- Τοκατλίδου, Β. (2011). Προδιαγραφές οργάνων γλωσσικής εξέτασης. ΑΠΘ
- Αντωνοπούλου, Ν., Βεντούρης, Α., & Τσοπάνογλου, Α. (2015). Χρηστικό Λεξικό Όρων Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.